Alment

DR 15.10.2009 + 2012 + 2015

Jeg glæder mig til den dag hvor Radioavisen afvikles bare eet helt døgn uden fejl i afviklingen. Dagligt sker det at: ups - der fik vi sat et forkert indslag på, eller indslaget udebliver helt, for ikke at tale om nu i dag hvor radioavisen P1 simpelthen "forsvandt" kl. 8.05. Om det skyldes computerproblemer eller at det er een og samme medarbejder der skal læse op og styre teknikken er sådan set underordnet. Jeg må igen-igen sidde og ryste på hovedet over endnu en gang "professionelt afviklet radio". Medarbejderne må skamme sig over at skulle arbejde under de afviklingsforhold der bydes dem.

Information sept 2010

Ud og se – nu med Kafka

 

Det er nemt at købe DSBbilletter på nettet, men man skal følge alle regler.

 

Torsdag 26/8 blev jeg vidne til et kafkask optrin i ICtoget fra København. Min nabopassager (NP) var på vej hjem til Odense efter 40 timers flyrejse. Desværre var hans togbillet til Odense købt af hans firma og dette havde overset at det ikke var firmaets, men NPs slutcifre fra et givent kreditkort der skulle verificere hans billet. 600,- i kontrolafgift. Ingen diskussion. ”Sådan er reglerne, og de gælder for alle”, sagde kontroløsen og henviste iskoldt til Sølvgade.

 

Det er forståeligt at DSB har indført ordningen med kontroltal for at sikre sig mod at folk printer den samme billet (uden pladsres.) ud til alle deres venner. Det, der var skræmmende, var den totale tilsidesættelse af individet, som vi medpassagerer blev vidner til. Ethvert menneske kunne forstå at den person med pas, der sad på denne plads var den NP der stod på billetten, som havde 1 billet låst til netop denne plads på denne afgang. Alligevel blev han ydmyget og nægtet både ret og integritet. På grund af en ”kommafejl” i bestillingen. Hvad blev der lige af ”De danske værdier”? Hvad er det for et rigidt system, i stedet for at se på sandsynligheden for at manden NP godt må være her.

 

Det er en farlig vej DSB begiver sig ud på. Dels ser det ud til at koncernen uddanner sit personale til robotter, der ikke tillades at vurdere noget på egen hånd eller at tænke selv, endsige at indgå i diskussion. Dels er DSB gået så hårdt til værks i jagten på snydere, at man forlader enhver form for humanisme eller logisk tænkning til fordel for Reglen. Det nyligt foretagne commandoraid mod en S-togbus i Lyngby mod de i forvejen hårdt prøvede passagerer forstærker desværre indtrykket.

 

Med sin optræden og sit slogan ”Kom med” viser DSB vejen til en ny samfundsorden. Det er ikke en vej jeg har lyst til at gå.

 

GladsaxeBladet 20. oktober 2015

 

Gravkoen er løs

Til lykke til Rema 1000s kunder i Stengård som nu endelig har fået jævnet to huse med jorden, så man kan udvide antallet af p-pladser. Jeg har aldrig selv oplevet problemer med parkering. Men det er da klart at hvis man kun vil eller kan handle mellem kl. 15 og 17, så bliver der knapt med pladser i den periode. Tillad mig at erindre om at Rema har åbent til kl. 21 - hvor der er rigeligt med p-pladser. At lokal trafik så faktisk er cykeltrafik er en anden sag, som man kan tænke over lidt over, inden resten af villakvarteret bliver jævnet med jorden for at give plads til horderne af biler lørdag formiddag.